2015. június 10., szerda

4. nap: 2015. jún. 6.

Reggeli után buszra ültünk és először Csúcsára mentünk. Ott láttunk egy fából készült templomot, majd bementünk egy múzeumba, ahol Ady Endrével kapcsolatos kiállítást láttunk. Ezután a Királyhágóhoz mentünk. Ott néhány bolt és gyönyörű kilátás fogadott minket.
Majd Nagyváradra utaztunk, ahol a Petőfi park volt az első látványosság. Ez egy szép, új park. Ezután az Ady Emlékmúzeumhoz mentünk. Az kiállításon a hely igazgatója érdekes előadást tartott. Majd egy kis séta után megnéztük a színházat, ezután következett a Püspöki székesegyház. Az épület előtt állt egy Szent Lászlót ábrázoló szobor. Az út másik oldalán megnéztük a Kanonoksort, ez volt az utolsó program. Ezután buszra ültünk és haza indultunk.

3. nap: 2015. jún. 5.

Délelőtt először a Kós Károly Iskolába látogatunk el, ahol egy műsort adtunk elő. A műsort a nemzeti összetartás napja alkalmából állítottuk össze.  A műsor után átadtuk nekik az ajándékainkat. Az ajándékba kapott labdával a fiúk focizni kezdtek. 3-1 megnyertük a meccset. De sajnos indulnunk kellett, mert már vártak minket Kolozsváron.
Kolozsvárott megnéztük Mátyás király szobrát, utána ellátogatunk Mátyás szülőházához. Az előadás után kaptunk egy óra szabad időt.
A házsongárdi temetőbe mentünk, ahol megnéztük a híres emberek sírjait pl. Apáczai Csere János sírját. Mikor végeztünk elmentünk fagyizni és utána busszal Mérára. Ott egy tájházat néztünk meg, ami elég érdekesen volt berendezve. Miután elindultunk Körösfőn álltunk meg, hogy vásároljunk. Itt egy órát töltöttünk. Ezután visszajöttünk Kalotaszentkirályra, ahol megvacsoráztunk. Nagyon vártuk, hogy elmenjünk a táncházba.

2. nap: 2015. jún. 4.

A napunkat reggeli után Tordán kezdtük. Először egy római katolikus, majd egy unitárius templomba mentünk. Ezután a fejedelmek házát látogattuk meg.  Nagyon szép épület. A tárlatvezetőnk nem magyarul, hanem angolul beszélt.
Ezután a sóbányába mentünk, ami egyszerűen elképesztő volt. Mindenki nagyszerűen érezte magát, rengeteget lépcsőztünk. Ez követően a Tordai - hasadékon sétáltunk keresztül. Gyönyörű.  Élveztük a köves utat, a friss levegőt, az elképesztő környezetet, a magasságot és a jó társaságot.
Majd innen Torockóra mentünk, ahol megnéztük a régi házakat, és az ottani Népművészeti Múzeumot. Igazán tanulságos volt, Torockó a világörökség része, mint nálunk Hollókő.
Majd visszatértünk Kalotaszentkirályra és elfogyasztottuk az ízletes vacsorát. Ezután tüzet raktunk, körbeültük, énekeltünk és visszaemlékeztünk a nemzeti összetartás napjára.

1. nap: 2015. jún. 3.

Reggel 4-kor indultunk Csornáról. Útközben többen szunyókáltak, mi beszélgetéssel töltöttük az időt. Először 6 óra körül álltunk meg egy benzinkútnál, ott mindenki leszállt, hogy mozogjon egy kicsit. Hat óra után már Budapestnél jártunk. Mikor kiértünk a városból a mi társaságunk is pihent egy kicsit.
Tíz óra körül megérkeztünk az országhatárhoz, itt álltunk pár percet, míg megnézték a személyi igazolványainkat. Romániában az első megállónk Nagykároly volt. Ott megnéztük a Károlyi-kastélyt, ami nagyon szép volt. Az idegenvezetőnkkel körbejártuk a kastélyt, miközben érdekes dolgokat tudtunk meg róla. A kastély után sétáltunk a városban.
Második megállónk Érmindszent volt, ahol Ady Endre szülőházát tekintettük meg. Az emlékművet megkoszorúztuk és mécsest gyújtottunk. Onnan Magyarvalkóra mentünk. Ott a református templomhoz sétáltunk fel. Rájöttünk, hogy ez más, mint a többi templom, mert míg a többi fehér ez fehér, piros és kék színű volt. Magyarvalkó után Kalotaszentkirályra mentünk, ahol elfoglalhattuk a szállásunkat.